12 év várakozás után az amerikai Blizzard kiadta a StarCraft II: Wings of Liberty játékprogramot, az 1998-ban megjelent népszerű valós idejű stratégiai játék megújult változatát.
Az új Starcraft-ban továbbra is megmaradtak a fő karakterek, azaz a rovarszerű, valamint a telepatikus tulajdonságokkal rendelkező idegen támadók, illetve a játékos irányította földlakók. Ami változott, az a karakterek fejlesztésének módja, illetve az, ahogyan a játékosok a kialakított környezettel érintkeznek. A kiadása óta több mint 9 millió példányban elkelt, többszöri frissítésen átesett eredeti játék a műfaj egyik meghatározója, az EA Command & Conquer programja mellett. Az a bizonyos 12 év az eddigi leghosszabb eltelt idő egy játékprogram két kiadása között, ez azonban nem véletlen. A Blizzard ugyanis 2004-ben megjelentette a World of Warcraft-ot, ami akkora siker lett, hogy évekig abszolút elsőbbséget élvezett a cég projektjei között. Szemléletes adat, hogy a WoW kiadása óta a társaság dolgozói létszáma néhány százról 4600-ra nőtt.
Michael Ruder, a Blizzard illetékese a BBC-nek nyilatkozva elmondta, hogy a 12 év csak kívülről nézve tűnik soknak, magát az új játékot a WoW mellett párhuzamosan már 7 éve fejlesztik. A Starcraft II hétfő éjfél óta kapható nálunk is, a hivatalos előzetes videó itt tekinthető meg.