Egy tokiói grafikus tervező elküldte a 20 milliárdodik üzenetet a Twitter közösségi mikroblog portálra, ami azt jelenti, hogy a népszerű oldalon alig 5 hónap alatt megduplázódott a bejegyzések mennyisége.
Az első 10 milliárd bejegyzés még 4 év alatt született a Twitteren, ami jól mutatja, mekkorát nőtt a szolgáltatás népszerűsége az utóbbi időben. A „GGGGGGo_Lets_Go” becenevű japán felhasználó egy reklámcégnek továbbította a Twitter 20 milliárdodik bejegyzését, amely egyébként környezetéből kiragadva nem sokat jelent, így szól: „Tehát ez azt jelenti, hogy a zárótűz (?) később hirtelen visszatérhet.” A felhasználó először viccnek vette, amikor gratuláló üzenetek garmadáját kapta ismeretlen felhasználóktól, egy olyan bejegyzésért, aminek önmagában nyilvánvalóan nincs semmi értelme. Ezután üzenetben figyelmeztette azokat, akik esetleg követni szándékoznak majd mikroblogját, hogy baseball-rajongó, és ezért rengeteget fog írni erről a sportról.
A maximálisan 140 karakteres bejegyzéseket engedélyező, és ezért a mobiltelefonokon is ideálisan használható közösségi mikroblogot az Egyesült Államok után Japánban használják a legtöbben, onnan származik az üzenetek 12 százaléka, ami évi 8 millió bejegyzésnek felelt meg tavaly. Nemrég Evan Williams, a társaság vezérigazgatója is a szigetországba látogatott, hogy megünnepelje a szolgáltatás ottani sikerét. A növekedés persze problémákkal is jár, így a szolgáltatás gyakran megbénul világszintű sportesemények idején, legutóbb például a foci VB alatt. A hasonló esetek elhárítására a Twitter még az idén felavatja első saját adatközpontját, az amerikai Utah államban. Eközben elkezdték a sikert pénzre váltani, így március óta már keresésekhez kapcsolódó reklámok is futnak az oldalon.