Elemzők viszonylag hűvösen fogadták a Research In Motion (RIM) új BlackBerry okostelefonját, amelyet az ontariói székhelyű cég most mutatott be New Yorkban.
A társaság szándéka szerint a BlackBerry Torch 9800, amely az Egyesült Államokban augusztus 12-én kerül az áruházakba 199,99 dolláros (43 ezer forintos) áron, elsősorban az Apple hasonló árú iPhone-jának lehet a riválisa. Ezt támasztja alá az is, hogy a RIM az USA-ban ugyanazzal az AT&T Inc.-vel kötött szerződést, amelynek az iPhone-ra is kizárólagos terjesztési joga van.
Elemzők szerint a RIM új készülékével inkább csak felzárkózik a versenytársakhoz, mintsem az iparág élére törne. A Torch legfőbb jellemzői, így az érintőképernyő és a kicsúszó billentyűzet nem jelentenek újdonságot. A piac is negatívan értékelte a termék bevezetését: a torontói tőzsdén 4 százalékkal, a Nasdaqon 2,7 százalékkal esett a RIM-papírok árfolyama.
Az új BlackBerry újdonságai közé tartozik, hogy gyorsabb és egyszerűbben kezelhető internetes böngészővel rendelkezik. A készüléken egy "univerzális kereső" is helyet kapott, amellyel közvetlenül rá lehet keresni bármilyen alkalmazásra, médiatartalomra vagy kapcsolatra. A BlackBerry 6 operációs rendszer arra is lehetőséget biztosít, hogy az emailekkel egy helyen meg lehessen nézni a Facebookon, Twitteren és más közösségi oldalakon megjelenő újdonságokat. A Torch öt megapixeles kamerával és beépített GPS-szel jött ki.
A BlackBerry-sorozat gyors és megbízható email-szolgáltatása miatt régóta aranystandardnak számít a vállalati és kormányzati ügyfelek körében. Kritikusok szerint ugyanakkor a készülék átfogó újragondolására lenne szükség, hogy növelni lehessen népszerűségét az üzleti szférán kívül is.