Egy felhasználói érdekvédelmi csoport bírósági keresetet nyújtott be a Disney, a Warner Bros és mások ellen Amerikában, mert szerintük a cégek weboldalain keresztül kémkedtek az oda látogatók internetezési szokásai és személyes adatai után.
A kereset szerint a Disney, a Warner Bros. Records és a Demand Media oldalain a Clearspring Technologies widget és Flash cookie eszközeit használta föl mindehhez, a Disney-é mellett például a Playlist.com, vagy a SodaHead oldalakon. Az illetéktelen adatszerzés ráadásul teljesen a felhasználók tudta nélkül történt, mégpedig meglehetősen fondorlatos módon. Először is, a felhasználó böngészőjébe egy widget-et, vagyis kis segédprogramocskát építettek az oldalakon keresztül, amelynek nyílt célja az volt, hogy hirdetéseket jelenítsen meg ezeken a portálokon. Csakhogy a widget révén a cégek különböző információkat nyertek a felhasználókról, még akkor is, ha netán elhagyták az adott site-ot. Ezek az információk a netezési szokásoktól egészen a különféle oldalakra beírt személyes adatokig terjedtek, a névtől és kortól kezdve a hobbikig vagy éppen az egészségügyi problémákig. Az egésznek a tetejébe a Clearspring eszköze úgynevezett Flash cookie-kat használ, amelyek nem törlődnek a böngészőből a többi sütivel együtt, sőt, képesek arra is, hogy korábbiakat visszategyenek rá, és így tovább folyhasson az adatszerzés.
A nagy médiacégek egyelőre nem reagáltak a vádakra, mindenesetre nem lesz könnyű dolguk az eset tisztázásával most, hogy a közhangulat annyira érzékeny a netes adatvédelemre, akár a Google, akár a Facebook esetére gondolunk.