Egy amerikai fiatalember pert indított a dél-koreai NCsoft játékfejlesztő ellen, mivel szerinte a cég hibája, hogy szenvedélyévé vált a cég által forgalmazott Lineage 2 nevű game, amelynek már a rabjává vált.
A Hawaiion élő Craig Smallwood úgy véli, az lett volna a tisztességes a fejlesztő részéről, ha feltünteti a felhasználási irányelvekben a játékszenvedély kialakulásának a lehetőségét, s ha ő találkozott volna ezzel a figyemeztetéssel, akkor valószínűleg másképpen alakult volna az élete - állítja a jóhiszemű áldozat, aki saját bevallása szerint 2004 és 2009 között több mint 20 ezer órát töltött a virtuális környezetben.
A vádiratban az olvasható, hogy a fiatalember eufóriát érzett, amikor belépett az online világba, és ez aztán a függőség kialakulásához vezetett. Időközben azonban kizárták a game-ből a hawaii fiatalembert, aki ezt jogtalannak érzi, és úgy gondolja, hogy besétált az NCsoft gyalázatos profitnövelő csapdájába. Tavaly ősz óta azonban folyamatosan kényszert érez a felperes arra, hogy újra játsszon, s ez depressziót váltott ki belőle. Smallwood biztos abban, hogy ha találkozott volna a figyelmeztetéssel, akkor nem veti bele magát a virtuális környezetbe, és nem pazarol el több ezer értékes órát az életéből.
Az áldozat szándékos félrevezetés vádjával akarta perbe fogni a fejlesztő céget, az ügyben eljáró bíróság azonban csupán gondatlanság, figyelmetlenség gyanújában rendelt el kivizsgálást.