A társaságnak az elmúlt évben a szórakoztatóelektronikai termékek eladásából származott a legnagyobb, 7,9 milliárd forintos árbevétele, s e szegmensben 21 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik - mondta Stark István, a társaság vezérigazgatója.
A 47 munkatárssal dolgozó, termékeit viszonteladókon keresztül forgalmazó Panasonic Magyarország több szegmensben is piacvezetőnek számít, egyebek mellett a hifiberendezések, a CD- és videolejátszók területén. A vezérigazgató szerint a cég az asztali és hordozható CD-lejátszók piacának például 52, illetve 44 százalékát mondhatja magáénak, s 50 százalék feletti részesedése van a walkmanpiacon is.
A társaságnak jelentős, mintegy 2,5 milliárd forintos árbevétele származott tavaly a GSM-mobilkészülékek eladásból is - közölte Stark István. Hozzátette: a területen 10 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek, ám azt nem árulta el, hogy tavaly összesen hány készüléket adtak el.
Stark István úgy vélte, mivel a szórakoztatóelektronikai piacon az erős verseny miatt már csak nagyon nehezen tudják erősíteni pozícióikat, a jövőben e szegmensben elsősorban a színes televíziók piacán meglévő 10 százalékos részesedésüket szeretnék növelni, s emellett a digitális, multifunkcionális fekete-fehér fénymásolók eladására koncentrálnak. Ez utóbbi területen az év végére 8 százalékos részesedést akarnak elérni.
A Panasonicnak nincs gyártókapacitása Magyarországon, de a Videoton bérmunkában minihifitornyokat állít elő számára.