A Google Chrome fejlesztők számára kiadott előzetesében már ki is próbálható a rivális következő generációs böngészőkben is bevezetésre váró újítás, mely gépünk grafikus magjának teljesítményét is felhasználja a gördülékenyebb megjelenítés érdekében.
A Chrome külön szálként futtatja a grafikus magra alapozott megjelenítést, amely az ANGLE (Almost Native Graphics Layer Engine) segítségével OpenGL vagy Direct3D funkciókat vesz igénybe. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a GPU egyre több feladatot vesz át, és minőségi, gyors hardveres gyorsítást érhetünk el, de egyéb, tartalomszerkesztő funkciókat is rábízhatunk videokártyánkra. Nem újdonság ez, giszen a grafikus magok mára sok gépben összetettebbek, nagyobb teljesítményűek és több processzort tartalmaznak, mint a gép központi magja, így logikus lépés ennek a böngészés közben többnyire kihasználatlanul heverő erőtartaléknak a kihasználása. Nem véletlen, hogy az összes nagy rivális is hasonló funkcióra készül böngészőiben, a Firefox 4 és Internet Explorer 9 is fontos újításként kezeli majd ezt a területet. Felmerül a kérdés, hogy hova ez a nagy rohanás hirtelen, hiszen eddig is működtek a jellemzően minden gépen elfutó böngészőprogramok? A cégek szeme előtt már a jövő lebeg, illetve annak újításai, leginkább talán a gyakorlatban most szabványosuló HTML5. Ez a szabvány lehetővé teszi eddig külön kezelt funkciók, mint a videolejátszás, animációk megjelenítését csak a böngésző motorjára hagyatkozva. Ez egységes, könnyen programozható weboldalakat vetít előre, melyek még látványosabbak lehetnek, ráadásul Flash telepítése nélkül. Mindez azonban azt jelenti, hogy a böngésző „éhesebb” lesz, hiszen az általa átvállalt funkciók energiaigénye is nála csapódik le. A Chrome 7-ben a hardveres grafikus gyorsítás már ki is próbálható, igaz, még nem nyilvános, csak a fejlesztők számára kiadott előzetesben.