A Frost & Sullivan tanácsadó cég felmérése szerint az egységes kommunikációs megoldások piacán 2010-ben az értékesítések 80%-át a VoIP, 60%-át pedig a vezetékes-mobil konvergencia megoldások tették ki.
A vállalati kommunikációs piacon érdekelt Aastra ismertette a Frost & Sullivan tanácsadó cég, 169 európai értékesítési partner körében végzett felmérését, melynek keretében a telekommunikációs csatornák lehetőségeit vizsgálta a gyorsan fejlődő, egységes kommunikáció (UC) piacán. A kutatás eredményei azt igazolják, hogy az egységes kommunikációs megoldások kiemelkedő üzleti lehetőséget kínálnak az értékesítési partnerek számára. A válaszadók több mint 85%-a szerint, a működési költségek megtakarításai és a nagyobb termelékenység a legfontosabb előnyök, melyekhez ügyfeleik az egységes kommunikáció révén juthatnak hozzá. A válaszadók túlnyomó többsége állította, hogy ügyfélbázisuk nagy része esetében az ilyen megoldások tesztelése, illetve bevezetése már folyamatban van, vagy megvalósításukat a következő három évben tervezik.
A VoIP telefonálás mellett – amelynek irányába folyamatos elmozdulás tapasztalható – a válaszadók 60%-a a vezetékes-mobil konvergenciát tekinti a második legjobb üzleti lehetőségnek 2010-ben. Érdemes kiemelni, hogy a válaszadók több mint 29%-a gondolja úgy, hogy az egységes kommunikációra való áttérés során az ügyfeleik előnyben részesítik a meglévő rendszerekben lévő befektetéseket, míg csupán 10,7%-uk véli úgy, hogy szükséges lecserélni a már használatban lévő rendszereket. Mindez mutatja, mennyire fontos, hogy az egységes kommunikációs szolgáltatások forgalmazói és értékesítési partnerei olyan megoldásokat kínáljanak ügyfeleiknek, amelyek lehetővé teszik a meglévő informatikai és távközlési beruházások kihasználását, bővítését.
Ami a vertikális piacokat illeti, a pénzintézetek mindig az elsők között alkalmazzák a modern technológiákat, amelyek leegyszerűsítik a folyamatokat és hozzájárulnak a nagyobb bevételek eléréséhez. Ennek megfelelően az értékesítési partnerek több mint 24%-a úgy véli, hogy a pénzügyi szolgáltatási ágazat érdeklődik leginkább az egységes kommunikációs alkalmazások bevezetése iránt. Az informatikai és telekommunikációs termékforgalmazók és szolgáltatók, a szakmai szolgáltatók (mint például a jogi, az ingatlan-, a tanácsadási, a számviteli, a HR és egyéb szolgáltatások), valamint az egészségügyi szektor szintén figyelemre méltó bevételi lehetőséget jelentenek az értékesítési partnerek számára.
„Az értékesítők pozitívan viszonyulnak az iparági átalakulás üzletvitelükre gyakorolt hatásaihoz, gyors alkalmazkodóképességet tanúsítanak a változó körülményekkel szemben. A válaszadók a termék- és szolgáltatásportfolió változatosságát, az üzletvitelüket leginkább befolyásoló tényezőként említették, 15,4%-uk az első, 38,5%-uk pedig a harmadik helyre sorolta azt. Ugyanakkor úgy gondolják, hogy a telekommunikáció és az informatika összefonódása révén új piacokat hódíthatnak meg és új ügyfélkapcsolatokat építhetnek ki” – mondta Dorota Oviedo, a Frost & Sullivan egységes kommunikációért és együttműködésért felelős részlegének iparági elemzője.