Sok márka nem érti a Google AdWords rendszer lényegét, így olyan hirdetéseket jelenítenek meg, melyekre csak elszórják pénzüket.
A Google Adwords kétségkívül napjaink egyik legzseniálisabb hirdetési rendszere, mégis az egyik legtöbbször félreértett online marketing eszköz - állítja Széll András, a PS:PRovocative pr ügynökség ügyvezetője. A szakember szerint az egyik leggyakoribb tévedés az Adwords-szel kapcsolatban, amikor olyan kulcsszavakra is hirdetnek a cégek, melyekre egyébként az organikus találatok között is az elsők.
Ilyen hibát az informatikai cégek közül itthon az IBM, a HP, a Symantec és a Sony is elkövet, az autómárkák közül pedig a Ford, a Skoda, a Renault, a Toyota és a Nissan képviselete esik ebbe a csapdába.
A szakértő szerint amennyiben az organikus találatok között az első helyen szerepel cégünk vagy termékünk linkje a Google keresési listájában, nincs értelme fizetni a Google AdWords hirdetésekért. „Ilyen esetekben az úgynevezett megjelenés tervezés eszközét kell használni, vagyis optimalizálni kell, hogy milyen információkat jelenítsen meg rólunk a kereső” - hangsúlyozza Széll András, aki szerint nekünk kell tudatosan megtervezni, hogy milyen üzenetekkel találkozzanak az internetezők, amikor a keresőket használják. „Mivel a Google egy találathoz több linket is képes megjeleníteni, érdemes például az akciókat külön oldalra kiemelni. Így a felhasználók közvetlenül találkozhatnak ezzel a linkkel."
Jó példaként az Apple és a PS:PRovocative ügyfelei közé tartozó ESET magyarországi weboldalait lehet megemlíteni. „Az előbbi jó példa arra, hogy a változó marketingüzeneteket, akciókat is ki lehet emelni az organikus találatok között, míg az ESET weboldalának fejlesztése során arra törekedtünk, hogy az organikus találatok között megjelenjenek azok a gyorslinkek, melyek segítségével az internetezők a számukra fontos tartalmat közvetlenül elérik” - emeli ki Széll András.
A témáról bővebben a Kreatív Online-on lehet olvasni.