Videókkal segíti az utazókat az ideális szálloda kiválasztásában egy közelmúltban indult honlap. Az egyik első YouTube alapú szállásfoglaló portálon az érdeklődők pontosan látják, mi várja majd őket a helyszínen. Az oldalon máris hetente mintegy harmincan foglalják le szállásukat.
Külföldön különösen kellemetlen, ha csak a megérkezéskor derül ki: nincs hűtő az apartmanban, vagy a lefoglalt szobában nem fér el a pótágy a gyereknek. Ezért indult el az Onlyrooms.com, az egyik első YouTube alapú, leírások helyett videókat tartalmazó szállásfoglaló portál. Itt az érdeklődők a valóságot a maga teljességében bemutató, rövid filmekből ismerhetik meg leendő szállásukat. Az alapító Peter Jones szerint az újítás révén a honlap akár a legnagyobb szállásfoglaló portálokkal is felveheti a versenyt, hiszen máris 15 ország 120 szállodája található meg a kínálatban.
Árgaranciával
A videók segítségével a nyelvi nehézségek kiküszöbölhetőek, hiszen a látvány önmagáért beszél. Az új oldalon ráadásul a szobák garantáltan ugyanannyiba kerülnek, mintha a hotelek, apartmanok saját honlapján, illetve a nagyobb szállásfoglaló portálokon foglalnánk le a szállást. Az Onlyrooms.com szerkesztői csak olyan szálloda regisztrációját engedélyezik, amelyekről az erre kialakított fórumokon átlagos vagy annál jobb értékelések születtek, ami tovább csökkenti a kockázatot.
„Sok energiát fordítottunk az oldal fejlesztésére, de úgy tűnik, megérte: a nyári szezonban már a külföldi és magyar utazók is kezdték felfedezni a szolgáltatást, de a kínálat bővülésével a heti mintegy 30 foglalás várhatóan tovább fog növekedni” – mondta Peter Jones, az Onlyrooms.com alapítója. Ezt alátámasztja, hogy a májusban tesztjelleggel elindított oldalon a nyári hónapokban több mint 300 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak.
Az oldal elindulása a szállásadók számára is előnyös, mivel az utazni vágyók szívesebben foglalnak olyan helyen szobát, melyet korábban már „bejártak”. Így a világ bármely országából elérhető Onlyrooms.com akár az elmúlt években csökkenő forgalmat realizáló, ugyanakkor az újdonságokra nyitott hazai szállodák kihasználtságát is növelheti.
Az angol nyelvű honlap kialakítását az ausztrál-magyar származású üzletember apartmanok kiadásából fedezte, így maga is jól ismeri a szállások piacát. „Eleinte csak egy szobát adtam ki, magam mostam, takarítottam a vendégek után. Ma viszont már egy 40 lakásból álló apartmanhálózatot irányítok. Egyre gyakrabban fordult elő, hogy teljesen megteltek az általam menedzselt szobák, és az új érdeklődőknek én próbáltam segíteni a szálláskeresésben. Így sokszor kellett közvetítenem olyan részletekkel kapcsolatban, amelyet egy pár perces videóval hatékonyabban be lehet mutatni. Ez adta az ötletet az Onlyroorms.com-hoz” – tette hozzá Peter Jones.