Phil Spencer, a Microsoft Game Studios alelnöke az IGN-nek nyilatkozva azt mondta, hogy a korábbinál sűrűbben, akár évente jelenhetnek meg ezentúl új Halo játékprogramok, persze csakis a felhasználók érdekében.
A Microsoft korábban nagyjából háromévente hozott ki új Halo terméket, azonban az utóbbi másfél év jó sűrű volt. 2009 februárban jött ki ugyanis a Halo Wars, majd alig fél évre rá a Halo 3: ODST, most pedig itt van a legújabb Halo:Reach. Spencer szerint az új stratégia jobban megfelel majd a felhasználóknak, aki így úgy érezhetik, hogy nem hagyják őket cserben évekre, ugyanakkor az sincs azért kőbe vésve, hogy feltétlenül minden évben meg kell jelennie egy új Halo játéknak.
A kérdés persze az, hogy mennyire lesz sikeres a sűrűbb újítás. A sportjátékokon kívül ugyanis egy széria megújulását elsősorban az indokolja, hogy az időközben lezajlott technológiai újítások újfajta játékélményt tudnak biztosítani. Ez azért évente aligha van így, hiszen a játékkonzolok, PC-hardverek vagy operációs rendszerek sem cserélődnek ilyen gyorsasággal. A játékosok viszont könnyen úgy érezhetik, hogy az újabb és újabb játékprogramokkal egyszerűen csak lenyúlni akarják őket, anélkül, hogy valódi pluszt kapnának tőlük.