Az NPD legfrissebb adatai szerint az amerikaiak a történelemben először idén több játékprogramot töltöttek le az internetről, mint amennyit a boltokban optikai lemezen megvásároltak.
A számok azt mutatják, hogy június végéig 11,2 millió teljes játékkópiát töltöttek le az amerikai felhasználók (legálisan) a világhálóról, míg a tényleges üzletek csupán 8,2 millió kópiát forgalmaztak. A legsikeresebb online videójáték-áruház a Valve-é, amely többek között a Half-Life és a Left 4 Dead programokat fejlesztette. A pénzforgalom terén egyelőre továbbra is a hagyományos boltok vezetnek 57 százalékkal, míg az internet a játékeladásokból befolyt pénz 43 százalékát adta a tengerentúlon. A jelenséget az magyarázza, hogy a fizikai forgalmazásban általában a drágább, slágernek számító játékokra koncentrálnak, míg a letöltő-oldalak népszerűségük növelése érdekében szívesen kínálnak olcsóbb, egyszerűbb játékokat is.
Mindezek ellenére a teljes amerikai játékprogram-piac forgalma több mint ötödével esett vissza alig egy év alatt. Ennek fő okai a közösségi oldalakon, illetve az interneten másutt is növekvő számban előforduló ingyenes játéklehetőségek, amelyek népszerűsége csak növekedni fog a jövőben.