Első alkalommal az interneten vásárolt és letöltött játékok értékesítési mutatói megelőzték a hagyományos dobozos változatokét, ezzel hasonló fordulat ált be, mint a zeneiparban a CD kontra online eladások tekintetében.
Bár egyelőre még a bevételek a dobozos termékek mellett szolnak, ez a drágább kivitelnek köszönhető. Az olcsóbb, online megvásárolható és rögtön le is tölthető verziók azonban számukat tekintve már előnybe kerültek a NPD piackutató cég adatai szerint. 2010 első hat hónapjában 11,2 millió játékot töltöttek le a virtuális boltokból, és 8,2 milliót adtak el hagyományos üzletekben. A „hard copy”, tehát jellemzően lemezes változatok hátránya nem csupán magasabb áruk, de az is, hogy rendelés esetén a szállításra kell várni, vagy el kell menni értük a boltba. Mivel a legtöbb játék ma már az online játékmódokra épül, logikus lépés az internetes rendelés, fizetés, azonnali letöltés és telepítés.
A Half-Life és Counter-Strike játékokról ismert Valve játékfejlesztő stúdió boltja a legjobban teljesítő, nem kevesebb, mint 25 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik, a második a Direct2Drive, ahol szintén több kiadó játéka rendelhető, a harmadik pedig a kizárólag az Electronic Arts játékait kínáló EA.com. A World of Warcraft és a Starcraft 2 sikerét fordítja készpénzre a negyedik és ötödik helyen álló worldofwarcraft.com és blizzard.com. Hasonló fordulat a zeneiparban 2008 során történt, amikoris a kezdetben kétkedéssel fogadott iTunes a világ legnagyobb zeneforgalmazójává vált.