Az Invitel Távközlési Zrt. szerint átrendeződik a lakossági távközlési piac: az árak tovább mérséklődnek, megszűnnek a különálló előfizetések, az ügyfelek a szolgáltatásokat csomagokban egy vállalattól vásárolják majd, élesedik a verseny és egyre gyorsabban fejlődik az internet.
A kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott előrejelzés szerint másfél-két év múlva 3-4 olyan lakossági szolgáltató marad a piacon, amelyik képes lesz a megváltozott igényeket kiszolgálni: egyszerre tud nyújtani, mobil, vezetékes telefon, internetes és interaktív, akár több napra is visszanézhető televíziós szolgáltatást.
Zsembery György, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, az internetes piac dinamikusan nő, s az év végéig a háztartások további 4-5 százaléka csatlakozik a világhálóhoz. Az internet elterjedtsége napjainkban 38-40 százalékos, míg az európai átlag 65 százalék.
Az Invitel szerint az internet térhódítását a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az internetes televíziózás és hozzá kapcsoló szolgáltatások támogatják.
Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója elmondta, néhány éven belül már személyre szabott televíziós műsorokat nézhetnek az ügyfelek. Televízión internetezhetnek, esetleg a nézők azt is kiválaszthatják, milyen kameraállásból nézik végig a Forma 1-et. A technológia kétirányú kommunikációt, interakciót tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, de akár két felhasználó között is, így főleg az ezekre épülő szolgáltatások, például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben.
Az Invitel adatai szerint a magyar háztartások 27 százaléka, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra, s ezeket legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol vezetékes telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban.
A kutatások ugyanakkor azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30 százalék kedvezmény lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket. Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat az Invitel szerint.