A Google olyan autókat tesztel Kaliforniában, amelyek emberi sofőr nélkül, mesterséges intelligencia-szoftver irányításával közlekednek az utakon.
A robotautók eddig több mint 200 000 kilométert tettek meg úgy, hogy az egyetlen koccanásos balesetet egy másik, ember által vezetett gépkocsi okozta. A járművekben a biztonság kedvéért igazi sofőr is ül, akinek azonban eddig csak ritkán kellett beavatkoznia, mellette pedig egy szoftvermérnök is helyet foglal még. A hét tesztkocsi mindegyike átlagosan 1500 kilométert tett meg mindenfajta emberi közreműködés nélkül. Az irányító robot több forrásból kapja a környezetéről az információt: a fő navigációs eszköz egy a tetőn elhelyezett forgó érzékelő, amely valós idejű 3D térképet készít az autó 100 méteres körzetéről. A kocsi helyzetének meghatározását a térképen az első és a hátsó ütközőn lévő három plusz egy radareszköz, illetve az egyik kerékre szerelt további érzékelő teszi lehetővé. Ezen kívül a szélvédő mögött található kamera segít a gyalogosok, a biciklisták, a közlekedési lámpák és a jelzőtáblák megfigyelésében. A jármű haladását GPS navigáció is segíti, és még arra is utasítható, hogy egy adott forgalmi helyzetben óvatosan, vagy éppen agresszíven közlekedjen.
Sebastian Thrun szoftvermérnök, a Stanford Egyetem professzora a sajtónak elmondta, hogy a kísérlet elsődleges célja a közlekedés biztonságának növelése. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezet adatai szerint évente 1,2 millió ember veszti életét az utakon, a robotautók révén viszont Thrun szerint ez a szám legalább a felére csökkenthető lenne. A projekt sikere természetesen a Google számára is jól jöhet, hiszen nem kis siker lenne a cégnek, ha a jövő autóit az ő szoftverük irányítaná.