A vártnál kevésbé bővült a harmadik negyedévben a személyi számítógépek piaca (PC); a lassulást az amerikai és nyugat-európai fogyasztók visszafogottsága és az úgynevezett táblagépek megjelenése okozta a Gartner és az International Data Corp. (IDC) szerint.
Az amerikai informatikai piackutató cégek elemzése szerint az Apple-féle iPad és számos más gyártó hasonló táblagép-újdonsága átalakította a piaci folyamatokat; az új géptípus az olcsóbb laptopoknak és netbookoknak támaszt versenyt, és megjelenésének hatására a fogyasztók jelentős része elhalasztotta a tervezett PC-vásárlást.
Az amerikai és nyugat-európai fogyasztók a bizonytalan gazdasági helyzet miatt is óvatosabban költekeznek, az iskolakezdés miatt hagyományosan erős harmadik negyedév eredményei így elmaradtak a várakozásoktól.
A Gratner szerint világszerte 88,3 millió PC kelt el, ami 7,6 százalékos növekedés az előző évihez képest. A cég 12,7 százalékos éves szintű növekedésre számított.
Az IDC adatai szerint 89,7 millió PC-t adtak el a harmadik negyedévben. Ez 11 százalékos növekedés a várt 13,5 százalékos bővülés helyett. Az Egyesült Államokban csupán 3,8 százalékkal bővült a piac a várt 11 százalék helyett, és a Hewlett-Packard (HP), az Acer és a Dell is az előrejelzéseknél gyengébben teljesített.
A Gartner szerint a globális PC-piacot továbbra is a HP vezeti 17,5 százalékos részesedéssel. Utána az Acer (13,1 százalék), a Dell (12,2 százalék), a kínai Lenovo (10,4 százalék) és az Asus (5,4 százalék) következik. A közel-keleti régióval és Afrikával együtt kezelt európai térségben (EMEA) 7,3 százalékkal 27,3 millió darabra nőtt az eladott PC-k száma a Gartner csütörtökön megjelent elemzése szerint.