A Twitter elkezdett reklámokat elhelyezni közvetlenül a felhasználói bejegyzések mellé, ami komoly változást jelent a népszerű közösségi mikroblog-szolgáltatás történetében.
A Twitter idén lépett arra az útra, hogy hirdetésekből származó bevételekkel próbáljon meg pénzt csinálni a népszerűségből, nem kis részben egyszerűen azért, mert fedeznie kell hatalmasra nőtt fenntartási költségeit. Első lépésként az ezért fizető cégek bejegyzései jelentek meg kiemelten a blogfolyamban, majd a blogokon belüli keresésekhez kapcsolt tematikusan odaillő reklámokat az üzemeltető. A mostani változtatással elsősorban a már amúgy is kereshető, kiemelt, azaz cégek által szponzorált bejegyzések jelennek majd meg az üzenetek között.
A Twitter üzemeltetői azt remélik, hogy ezáltal még vonzóbbá tehetik magukat az oldalon reklámozni kívánó társaságok szemében. Legalábbis ez áll a hivatalos közleményben, amely kihangsúlyozza, hogy az említett támogatott bejegyzések már eddig is jóval hatékonyabbnak bizonyultak a felhasználók körében, mint másutt a hagyományos reklámok.