Óvatosan indult a Google utcanézegető (Street View) Németországban, ahol a sokat vitatott szolgáltatás kedden mindössze néhány nevezetesség nagyfelbontású utcarészletével bővült.
A Google alkalmazásának online tesztelése többek között a berlini kancelláriahivatal előtti Willy Brandt útról, a hamburgi Köhlbrand-hídról és a Bayern München futballcsapat otthonáról, az Allianz Arénáról készült felvételekkel kezdődött. Az amerikai informatikai vállalat tervei szerint az év végéig húsz német nagyváros lesz bejárható a nagyfelbontású panorámaképekkel kiegészített térképszolgáltatással. A városok feltérképezése már korábban befejeződött, azonban a személyiségi jogi kérdésekre gondosan ügyelő német szövetségi kormány addig nem engedi a szolgáltatás elindítását, amíg a polgárok aggodalmaira megnyugtató megoldást nem találnak.
A németek szimpátiáját a Google azzal próbálta megnyerni, hogy nemcsak az arcokat és a rendszámtáblákat, hanem a házakat, kerteket is töröltetni engedte a műholdas térképéhez kapcsolódó utcanézetekből. A törlési kérelmek elküldésére kiszabott időn belül összesen 244 237 kérés érkezett, azaz a 8,5 millió német háztartás 2,9 százaléka jelezte, hogy nem szeretné, ha a tulajdonát képező ingatlan felismerhető lenne a Street View oldalain.
A jelenleg 23 országban elérhető szolgáltatással legutóbb a cseheknek gyűlt meg a baja. A személyes adatok védelmével foglalkozó prágai hivatal április óta vizsgálta a Street View működését és szeptemberben arra az álláspontra jutott, hogy nem ad engedélyt a szolgáltatás további bővítésére.
A Google akkor veszítette el számos ország bizalmát, mikor kiderült, hogy az utcanézeteket rögzítő, kamerákkal felszerelt járműveik "véletlenül" a titkosítás nélküli Wi-Fi hálózatokról is rögzítettek adatokat. Az informatikai vállalat később elismerte, hogy 2006-tól kezdve több mint 30 országban gyűjtött Wi-Fi hálózati információkat. Hollandiát és Új-Zélandot beleértve jelenleg hat országban zárult le a Google elleni vizsgálat. Ahol az informatikai cég lehetőséget kap rá, mielőbb törli a kifogásolt adatokat, hozzátéve, hogy a Street View fényképezését végző járművek, az elmúlt négy év gyakorlatával ellentétben többé nem gyűjtenek Wi-Fi információkat.