A tavalyi első félévéhez képest egy év alatt jelentősen, 3 százalékponttal 16,5 százalékra nőtt a banki szolgáltatásokat interneten keresztül igénybe vevők száma a banki ügyfelek körében - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet a pénzügypiaci adatszolgáltatásról készült legfrissebb tanulmánya.
Mindez azt jelenti, hogy bő egy év alatt 200.000-rel nőtt az új online bankhasználók száma. Így a 15-69 éves korosztály körében gyorsan nő azok aránya Magyarországon, akik fontosabb pénzügyi döntéseik előtt az internetet hívják segítségül. Míg 2008-ban még csak minden negyedik, addig 2010 szeptemberében már majdnem minden harmadik banki ügyfél tett így információgyűjtési szándékkal - derül ki a GfK Hungária felmérése szerint.
Az internet által kínált lehetőségeket nem csak az információk keresése és az egyes pénzintézetek ajánlatainak összehasonlítására veszik igénybe a pénzintézeti ügyfelek, de pénzügyi tranzakcióikat is egyre többen hajtják végre elektronikus csatornákon keresztül.
"Ez év őszére az online banki szolgáltatásokkal rendelkező és e szolgáltatást használók száma gyakorlatilag elérte az 1 millió főt" - idézi az összegzés Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatóját.
Az online lehetőségek előretörésével párhuzamosan jelentősen csökkent azoknak a száma, akik banki ügyeik intézése érdekében még most is rendszeresen bankfiókba járnak és személyesen bankolnak. Az összes banki ügyfél negyede saját elmondása szerint már nem jár bankfiókba. Ha valaki igénybe veszi az online banki szolgáltatásokat, egyúttal gyakori bankhasználóvá is válik. Míg a lakosság havonta átlagosan alig több mint 1 alkalommal tér be egy bankfiókba, addig egy átlagos online bankoló több mint 5 alkalommal jelentkezik be a bank weboldalán keresztül - derül ki a GfK Hungária jelentéséből.
Az internetes banki szolgáltatások használata jelentősen függ az ügyfél társadalmi státuszától. A felsőfokú végzettségűek körében már minden negyedik ügyfél online-banki ügyfélnek számít, míg életkor szerint a 15-29 évesek a legaktívabbak ebben a tekintetben. A férfiak - 20 százaléka - és a nők - 14 százaléka - online banki szokásai között érezhető a különbség, ami azt jelenti, hogy az utóbbi időben főleg a férfiak kezdtek el az interneten banki ügyeket intézni - állapította meg a GfK Pénzügypiaci Adatszolgáltatások 2010 című tanulmánya.