Microsoft: lassuló növekedés

MTI Sajtóadatbank, 2000. április 27. 20:41
A Microsoft üzleti éve első kilenc hónapjában 17,2 milliárd dollár bevételre és 7 milliárd dollár nettó profitra tett szert. Az előző üzleti év első kilenc hónapjában 14 milliárd dollár volt a bevétel és 5,6 milliárd dollár a nettó nyereség.
A márciusban zárult harmadik üzleti negyedévben a forgalom 5,66 milliárd dollár volt, a nettó nyereség pedig 2,39 milliárd dollár, az egy évvel korábbi 4,6 milliárd és 1,92 milliárd dollár helyett. A vállalatnál nagyszerűnek tartották a növekedést, habár elismerték, hogy lassúbb volt a reméltnél. Ezt az évszámváltás okozta gyérebb kereslettel, illetve a keresletcsökkenés utóhatásaival magyarázták.

A harmadik negyedévi nyereség, részvényenként 43 centtel, meghaladta a Wall Street 41 centes várakozását, és főképp az egy évvel korábbi 35 centet, de a forgalom elmaradt a piacon várt 5,9 milliárd dollártól.

Az amerikai kormány és a szövetségi államok keresete alapján folyó trösztellenes perben "ragadozónak" minősített és megtépázott tekintélyű Microsoft azt is bejelentette, hogy újfajta reklámkampányt indítanak. Huszonötéves szokásuktól eltérően az új kampánnyal nem elsősorban egyes termékeiket, hanem a vállalatot akarják "eladni". Az először hétfőn sugárzott új tévéhirdetésekben diszleksziás gyerekek Microsoft-program segítségével olvasni tanulnak, más gyerekek pedig nem férnek hozzá tilalmas honlapokhoz, gondos szüleik és a Microsoft együttműködése folytán.