A dokumentumkezeléstől távol álló feladatot kapott a Xerox, miután Cleveland vezetői a cégre bízták a város közlekedésfelügyeleti rendszerének üzemeltetését. A vállalat a szabálysértéseket azonosítja a köztéri kamerák felvételein, kiveti a büntetéseket, illetve ezen felül a rendelkezésre álló adatok alapján javaslatokat is tesz a közlekedésbiztonság javítására, többek közt a jelzőlámpák jobb időzítésére.
A Xerox elérkezettnek látta az időt, hogy olyan új területekre is betegye a lábát, mint az adatfeldolgozás, és ezzel más informatikai óriásokhoz hasonlóan egyre inkább szolgáltató vállalattá alakuljon át. Az alig egy éve vezérigazgatóvá választott Ursula Burns nem tétlenkedett az elmúlt időszakban. A Xerox 2009-ben felvásárolta az Affiliated Computer Services (ACS) a világ legnagyobb üzletifolyamat-szolgáltatásokat kínáló társaságát 6,4 milliárd dollárért, amely révén a Xerox globális jelenlétét és műszaki innovációit ötvözte az ACS kiterjedt munka – és üzleti folyamatkezelési tapasztalatával. Az ACS számos területen jelen van, többek közt a közlekedési szektorban (évi 3 milliárd útdíj feldolgozás), és az egészségügyben is. A befektetés máris megtérülni látszik a számok alapján. Idén a Xerox bevételeinek majdnem 50 százalékát szolgáltatásokból teremti elő, ez az arány tavaly még csak 23 százalék volt. Szembeszökő adat, hogy a válság ellenére a vállalat pénzforgalma 2008 óta 1,2-ről 1,5 milliárd dollárra nőtt, a bevételek stabilan növekednek, felülmúlva a Wall Street előzetes várakozásait.
Burns szerint a növekedés a jövőben fokozódik: „Pár év múlva már a legnagyobb és legjobb üzletifolyamat - és dokumentumkezelő cég akarunk lenni” — fogalmazta meg a közelmúltban a Xerox stratégiai irányát.
Van hová növekedni
Idén Burns 2,6 milliárd dollár bevétellel számol a tavalyi 2,2 milliárdhoz képest. Véleménye szerint 2011 közepére a vállalat fontolóra veheti, hogy megemelje az éves osztalékot, ami jelenleg is a piaci átlagot meghaladó mértékű. A siker kulcsa, hogy a Xerox tovább terjeszkedjen az adatfeldolgozás, elemzés és tárolás területén. Ugyanakkor Burns azt is látja, hogy ehhez jelentős beruházásokra van szükség.
A Xerox az elmúlt évben másfél milliárd dollárt költött kutatásra és több fontos újítást is bevezetett. Ezek közé tartozik legújabb találmányuk, a DataGlyph, ami a nyomtatáskor elhelyezett digitális kód segítségével lehetővé teszi a beszkennelt dokumentumok egyszerű rendszerezését. Hasonlóan előremutató innováció a Categorizer szoftver, amely beolvassa a dokumentumokat, majd rendszerezi őket, és automatikusan továbbküldi a megfelelő e-mail címekre. A Meshin szolgáltatás pedig a bejövő e-maileket elemzi és rendszerezi, hogy azok könnyebben visszakereshetők legyenek.
A vállalat fő termékköre továbbra is a nyomtatási, másolási és dokumentumkezelési megoldások lesznek, amelyek az éves forgalom 46 százalékát teszik ki. A berendezésekből származó bevételek 12 százalékkal növekedtek az idei második negyedévben, ami egyrészt a színes, többfunkciós készülékek iránti érdeklődés növekedésével, másrészt a világ fejlődő régióinak forgalmi élénkülésével magyarázható. Az IDC friss felmérése szerint a világ összes nyomtatott oldalának 50 százalékát Xerox berendezéseken készítik.
A Xerox már most olyan gépeket gyárt, amelyekkel akár percenkénti 600 oldalas sebességgel lehet másolni. Emellett látványos eredményeket ér el a gyorsan növekvő színes szegmensben a folyamatos fejlesztéseivel. A tavaly bemutatott környezetbarát ColorQube nyomtató például 62 százalékkal csökkenti a színes nyomtatás költségeit, 90 százalékkal kevesebb hulladékot és 10 százalékkal kevesebb üvegházhatást okozó gázt generál a hasonló lézernyomtatókhoz képest.
A Xerox világelső a menedzselt nyomtatási szolgáltatások 7,8 milliárdos piacán, ami az IDC szerint idén 9,4 százalékkal növekszik. A vállalat a piac 49 százalékát tudhatta magáénak 2009-ben. A szolgáltatás keretében a Xerox kezeli az ügyfeleihez telepített összes berendezést, gyártótól függetlenül.
A Xerox globális vállalat lévén új adatfeldolgozási megoldásait minél több ügyfeléhez képes világszerte eljuttatni. A vállalat integrált szolgáltatásaival már Európában és a többi Amerikán kívüli piacon is megjelent, amelyekről a bevételeinek 46 százaléka származik.