Aki eddig nem igazán érezte, hogy okostelefonja van, most biztosan fogja, az Apple iAd rendszerének európai beindulásával reklámokat kaphat telefonjára. A mobilhirdetési hálózat a L’Oréal, a Renault, a Louis Vuitton, a Nespresso, a Perrier, valamint a levesporairól és margarinjairól ismert a Unilever hirdetéseivel indul a kontinensen.
Az Apple bejelentette, hogy forradalmi mobilhirdetési hálózata, az iAd ez év decemberétől a brit és a francia piacon, 2011 januárjától pedig Németországban is megkezdi működését. Az iAd első európai hirdetői között található a L’Oréal, a Renault, a Louis Vuitton, a Nespresso, a Perrier, a Unilever, a Citi, az Evian, az LG Display, az AB InBev, a Turkish Airlines és az Absolute Radio. Az iAd júliusi, USA-beli indulása óta kínál új, hatékony módszert a hirdetőknek. A szolgáltatás révén az iPhone- és iPod touch felhasználók millióit érhetik el közvetlenül, kedvenc alkalmazásaikban. Az iAd a fejlesztőknek is komoly, új bevételi forrást jelent. A hálózat mindössze négy hónap alatt ügyfelei között tudhatta több mint felét annak a 25 vállalatnak, amelyek a legjelentősebb összeget költik reklámra az Egyesült Államokban. Az IDC piackutató előrejelzései szerint 2010-ben az iAd termeli a mobilfelületen megjelent hirdetésekből származó bevételek 21 százalékát az USA-ban.
Az iOS 4 operációs rendszerbe épített iAd szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a felhasználóknak ne kelljen kilépniük az éppen használt alkalmazásból, ha meg szeretnék tekinteni a hirdetéseket. Így például tovább nézhetik a videókat, folytathatják a játékot, és zökkenőmentesen tölthetnek le egy-egy alkalmazást vagy vásárolhatnak iTunes-tartalmat a hirdetéseken keresztül. A felhasználók átlagosan több mint 60 másodpercet töltenek el egy-egy hirdetés megtekintésével. Az iAd hirdetései a televíziós reklámok narratív jegyeit egyesítik a digitális hirdetések interaktív lehetőségeivel – ezzel alapjaiban nyitnak új utat a hirdetések terén. A hirdetők az advertising.apple.com weboldalon tájékozódhatnak a lehetőségekről. Az iAd hálózatához csatlakozó fejlesztők számos hirdetési formátumot építhetnek be könnyedén alkalmazásaikba, és szabványos, 60 százalékos részesedést kapnak az iAd bevételeiből az iTunes Connect szolgáltatáson keresztül.