Az Apple nélkül is az Apple lesz a csütörtökön kezdődő Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai vásár (CES) középpontjában, miután az iparág tucatnyi új táblagéppel próbál az iPad sikerére törni.
A világ legrangosabb műszaki-informatikai szakkiállítására idén mintegy 120 ezer regisztrált résztvevőt várnak, miközben a hordozható számítógépek piacát megrengető Apple a szokásához híven most sem jelenik meg.
Elemzők szerint a szórakoztatóelektronikai piacon a tavaly eladott 8 millió iPadjével a cupertinói informatikai vállalat vált a legfényesebb csillaggá. A Goldman Sachs amerikai befektetési bank idén mintegy 37,2 millió iPad értékesítésére számít, miközben a Gartner előrejelzései szerint a teljes táblagéppiac idén összesen 55 millió darabos eladása számíthat.
Tara Dunion, a CES egyik szervezője elmondta, hogy eddig mintegy 40 új táblagéppel találkozott, a számításai szerint a kiállításon akár nyolcvan új típus is megjelenhet. A legnagyobb kihívók között szerepel a dél-koreai Samsung, valamint az amerikai Hewlett-Packard és a Dell informatikai óriások.
A tavalyi CES-en a háromdimenziós (3D) televíziózás volt a legnagyobb sláger, azonban a viszonylag drága készülékek és a térhatású műsorok hiánya miatt az eladási adatok egyelőre még nem igazolták a vásárlók érdeklődését. A gyártók ezért most továbbléptek, és a televíziók internetes kapcsolatára is nagyobb figyelmet fordítanak. A jövő tévéje tudásban állítólag olyan lesz, mint egy mai okostelefon.
A kiállításon a szélessávú mobilhálózatok legújabb fejlesztését, a negyedik generációs (4G) mobilkommunikációt is megcsodálhatják az érdeklődők. Az első kísérleti hálózatot az Egyesült Államokban decemberben helyezték üzembe. A technológiával mindkét irányban nagyságrendekkel gyorsabb, azaz a legkevesebb 100 megabit/másodperces sebességet biztosító kapcsolatot telefonok híján még csak laptopokhoz illeszthető USB-s modemeken tudják demonstrálni.