A vártnál gyengébb eredményekről számolt be csütörtökön a Sony Ericsson, a mobiltelefonokat gyártó japán-svéd vegyesvállalat a tavalyi utolsó negyedévben kevesebb készüléket adott el, mint egy évvel korábban, és csökkent a készülékek értékesítési ára is.
A karácsonyi szezon miatt kulcsfontosságú október-decemberi időszakban összesen 11,2 millió Sony Ericsson telefon kelt el világszerte, a 2009 negyedik negyedévi 14,6 millió után. Az átlagos értékesítési ár 136 euróra csökkent az előző évi 154 euróról. A forgalom így 1,53 milliárd euróra esett az előző évi 1,75 milliárdról, és elmaradt az előző negyedévi 1,6 milliárdtól is. Elemzők 1,82 milliárd euróra számítottak.
Az adózás előtti nyereség 35 millió euró volt, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 79,7 millió euróval.
A társaság az optimálistól elmaradó modellkínálatnak, a gyártók közti árversenynek és a kedvezőtlen árfolyamhatásoknak tulajdonítja a vártnál gyengébb eredményeket. Ugyanakkor a cég közleményében hangsúlyozza, hogy közel két évig tartó veszteségsorozatot követően már rendre a negyedik negyedévet zárták nyereséggel. Az adózás után profit 8 millió euró volt 2010 utolsó három hónapjában, szemben az előző évi 167 milliós veszteséggel. 2010 így mégiscsak "a fordulat éve volt" Bert Nordberg, az idén 10 éves konszern vezetője szerint.