6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok

Vértes János Andor, 2011. január 24. 21:14

Az eMarketer.com szerint jelentősen nő az idén, majd 2012-ben is a közösségi hálózatok reklámbevétele: a Facebook több, mint a duplájára, a Twitter pedig több, mint a triplájára növelheti 2010-es bevételeit. Egyedül a MySpace esetében prognosztizálnak visszaesést, de a közösségi szájtok együttesen 5,968 milliárd dollárra számíthatnak az idén a tavalyi 3,477-tel szemben. A nagy nyertes kétségtelenül a Facebook, a hatmilliárd több, mint kétharmada a legnagyobb közössé portálnak jut.

 

Az előrejelzés érdekessége, hogy az eMarketer szerint 2011 a robbanás éve, miközben az idén a tavalyi számok duplázódnak, triplázódnak, 2012-ben már némiképp csillapodik a növekedési ütem, jövőre a facebook 5,742 milliárdot, míg a Twitter 250 milliárdot realizálhat, ha és amennyiben bejön az eMarketer prognózisa.