Az OTP Bank Nyrt. az utóbbi évben mintegy 35 százalékkal, éves szinten 800 millió forinttal csökkentette telekommunikációs költségeit - közölte a pénzintézet.
Az OTP szerint a versenyelőny megtartásához elengedhetetlen a költségek leszorítása, az infrastruktúra optimalizálása. Az egyik legnagyobb független költségtényező, a telekommunikációs díjak mérséklésével az OTP Bank a SciamuSt, Magyarország vezető telekommunikációs tanácsadóját bízta meg.
A költségek és a használati szokások felmérése, elemzése és optimalizálása, illetve a javaslatok összeállítása, bevezetése, majd finomhangolása 15 hónapot vett igénybe, tekintettel arra, hogy az OTP számos irodája, több mint 400 bankfiókja, 2.000 ATM- és több mint 38.000 POS terminálja használ valamilyen telekommunikációs infrastruktúrát.
A közlemény szerint a legjelentősebb költségmegtakarítást a vezetékes távközlésben értek el, azzal együtt, hogy ezen a területen természetes forgalomcsökkenés is megfigyelhető. Ezzel párhuzamosan a mobil hangforgalom nőtt, ennek ellenére ezen a területen is sikerült elérni 30 százalékos megtakarítást.
Az adatforgalom átvilágítása hozta a legkevesebb megtakarítást, azonban itt ugyanolyan ár mellett közel négyszeresére sikerült növelni a sávszélességet.