Hatmillió felhasználónál tart a Foursquare közösségi portál, amely a helyzetmeghatározásra képes mobileszközökre optimalizálva a tagok valódi tartózkodási helyéhez igazítva kínál különböző szolgáltatásokat.
A 2009 márciusában indult oldal olyan internetezésre alkalmas mobiltelefonokon érhető el, amelyek műholdas (GPS), vagy a mobilhálózatok adótornyait használva háromszögeléses módszerrel képesek bemérni a felhasználó pontos tartózkodási helyét. A szolgáltatás lényege, hogy a barátok, ismerősök mindig láthatják, hogy ki, mikor éppen merre jár.
A portál fejlődése látványos, mert egy évvel ezelőtt csupán 100 ezer regisztrációnál jártak. A jelenlegi felhasználók több mint 60 százaléka az Egyesült Államokban tartózkodik, míg a többiek Európából, Japánból, Délkelet-Ázsiából és Dél-Amerikából jelentkeznek be az oldalra.
A közösséget pontokkal és különböző vásárlási kedvezményekkel arra ösztönzik, hogy megadott szempontok szerint értékeljék azokat a helyeket, ahol éppen járnak. A Foursquare tagjai közzétehetik, hogy hol és mit érdemes venni, vagy megnézni, valamint lekérdezhetik, hogy egy adott helyen ki mit látott és ezek alapján mi a véleménye arról. A felhasználókat külön jutalomban részesítik, ha vonattal, vagy hajóval utaznak, illetve ha eldugott, ritkán látogatott helyre jutnak.
Az oldal tavalyi statisztikái szerint nem volt olyan ország, ahonnan ne lett volna Foursquare bejelentkezés, a legérdekesebb hely pedig a világűr volt, ahonnan egy asztronauta kapcsolódott a portálhoz.
A nyomkövetésen alapuló szolgáltatásnak azonban számos ellenzője is akadt. Egy holland fejlesztő például az ironikus PleaseRobMe azaz a Raboljon ki, kérem címet adta annak az oldalnak, amellyel a Foursquare, a Twitter, és az ezekhez hasonló helyzetmeghatározással kiegészített közösségi portálok veszélyeire hívta fel a figyelmet.
A túlzott mértékű információmegosztást a betörők például arra is használhatják, hogy ellenőrizzék, valóban elment-e otthonról a kiszemelt épület lakója.
A Foursquare növekvő népszerűségével úgy tűnik sokan még most sem veszik figyelembe az internetes biztonsággal foglalkozó szakemberek sokszor ismételt tanácsait, hogy a Facebook-, Twitter- és más közösségi portálok használói is gondolkodjanak el, mielőtt személyes információk tömkelegével töltik fel az adatlapjukat.