Öko-egér – környezetvédők célba vették a Fujitsu ökomarketing taktikáit

Vértes Judit, 2011. január 31. 22:58

A Fujitsu zöld IT termékeinek utolsó terméke az M440 ECO egér, amelyek célja a fogyasztók ökológiai lábnyomának csökkentése. Az USB csatlakozású eszköz 100dpi felbontású optikai szenzorral működik, és formája egyaránt alkalmas jobb és balkezesek számára is. A Fujitsu halogén-mentes anyagokat használt, egy új, a Biograde által gyártott petróleum-alapú műanyagot, mely úgy bomlik le, mint a fa. 

A termék ismertetőjében azt olvashatjuk, hogy 100%-ban lebomlik, és 100%-ban újrahasznosítható anyagból készült. Ez gyanússá vált a környezetvédőknek, hiszen egy anyag, ha lebomlik, nincs értelme újrahasznosítani, ha meg újrahasznosítható, lényegtelen, hogy lebomlik-e.

- A Fujitsu PR referense elismerte, hogy nem pontosan fejezték ki magukat - írja a The Inquier cikke. Hiába próbálunk környezettudatosan élni, nem tudhatjuk, hogy tényleg öko-terméket vásárolunk-e, vagy csak egy újabb marketingfogás áldozatai lettünk.