Az Insight Express elmúlt év végére vonatkozó kutatásai azt mutatják, hogy az okostelefonok tulajdonosai az ünnepek alatt is sok mindenre használták eszközüket a vásárlásaik során: 20-30 százalékuk fogadott üzenetet különböző akciókról (egyre inkább jellemző a tudatos vásárló), összehasonlították az árakat, termékismertetőket néztek, kuponokat vásároltak. Ezek az új vásárlói szokások lehetőséget adnak a kereskedőknek a vásárlókkal való kapcsolattartásra, bizalmuk elnyerésére. Az előrelátó kereskedők ki is használják ezt, és stratégiájukat az új vásárlói elvárások – tudatosság, megfontoltság, elkötelezettség, megtérülés, lojalitás – szerint alakítják.
Például a kereskedő - – olvashatjuk Tobi Elkin egyik cikkében. (Mobile Web: Best Practices for Retailers) - a mobil eszközökön keresztül építhet a tudatosságra, azáltal, hogy a termékeiről információt közöl, weboldalakon vagy alkalmazásokon keresztül. Erősítheti az elkötelezettséget személyre szabott kuponokkal, vagy speciális ajánlatokkal, esetleg sorsoláson való részvétellel. A megfontolt vásárlást segíti, ha ingyenes kipróbálást biztosít a kereskedő, vagy a közösségi oldalakon olvasható más vásárlók véleménye.
A mobil eszközök adta lehetőségek kihasználása még Amerikában is sok kereskedőnél fejleszthető. Az amerikai kereskedők 60,7%-a tervezi a mobilt eszközökön való jelenlétük szélesebb körű kiaknázását a forgalmuk javítása érdekében, és 40%-uk mondta, hogy több alkalmazást, mobil web oldalt szeretnének bevezetni a jövőben.