Egy 1200-as - nem reprezentatív - mintán kis- és középvállalkozói körben elvégzett felmérés eredményei azt mutatják, hogy a kkv-k marketingesei 2010-ben a legerőteljesebben az e-mail-re támaszkodtak (a megkérdezettek 79 százaléka jelölte be használt eszközként), második helyen pedig a facebook áll (a megkérdezettek 56 százalékánál). A pay/click alapú (adwords, etarget) hirdetésekre az egyharmaduk költ, display alapú hirdetésre vagy szponzorációra 20%, de még a Twittert is bejölte 18%.
A felmérést a MAMASZ készítette online kérdőíves módszerrel.
Bár a MAMASZ-nak - a hangzása ellenére - sincs köze mondjuk a Magyar Marketing Szövetséghez, (ez egy fiatal marketinges szakember magánvállalkozása, aki a nem létező "Magyar Marketing Szabadalmat" akarta így rövidíteni), és az is valószínű, hogy a MAMASZ kutatása nem mindenben felel meg az ilyen típusú felmérésekkel szemben támasztott tudományos elvárásoknak, azért egy 1200-as mintán elvégzett felmérés tanulságai mindenképpen érdekesek lehetnek, így tehát mazsolázunk egy kicsit azokból az adatokból, amit a mamasz.hu weboldalon a KKV-k online marketinggel kapcsolatos elképzeléseiből kiovastunk.
A tanulságok közé tartozik például,. hogy a válaszadók mindössze 7%-a elégedett vállalkozása honlapjával. 19%-nak eleve nincs, vagy elavult, akinél pedig van, ott nem valósítja meg a kitűzött célokat, és/vagy továbbfejlesztésre szorul.
A nem reprezentatív felmérés alapján a megkérdezett cégvezetők és döntéshozók ma már nem a hazai guruktól tanulnak (73%) a legtöbbet, hanem autodidakta módon könyvekből (75%) sajátítják el a számukra szükséges marketing ismereteket, bár ez a különbség még nem számottevő.
Összességében a vállalkozások közepesnek vagy annál gyengébbnek tartják tavalyi évi marketingjük eredményeit, ennek ellenére a a vállalkozások fele marketingkutatás nélkül reméli a változást.