Három éven belül egymillió előfizetőt szeretne elérni és a mobil utazási piac kiemelkedő szereplőjévé akar válni a GPS City Guide Kft. a Pocket Guide elnevezésű alkalmazásával, amely mobilon elérhető GPS alapú "hangséta-szolgáltatást" kínál.
Rétai Martin, a társaság alapítója és ügyvezetője az MTI-nek elmondta: az alkalmazás úgy vezet végig egy-egy városon, mint egy idegenvezető. Az alkalmazás egyszerűen használható, csupán követni kell a Pocket Guide térképen megjelenő útvonalat és az elhangzó hangutasításokat. Menet közben rögzíthetők az élmények feljegyzések, képek és videó filmek formájában, ezekből a Pocket Guide akár látványos, 3D-s, épületek között játszódó filmet is tud készíteni, amelyet aztán a Facebook közösségi oldalon meg is lehet osztani a barátokkal. Jelenleg 6, de márciusra már 17 európai városban lesznek elérhetők a különböző hosszúságú és tematikájú túrák - tette hozzá.
A GPS pozíció alapján az alkalmazás hangnavigációval végigvezet a kiválasztott túrán és a látványosságok megközelítésekor automatikusan hallhatóvá válik az információ, a látogató a túra bármely szakaszán tájékozódhat nem csak a nevezetességekről, de a környéken lévő éttermekről és kávézókról is.
Rétai Martin elmondta: tudomásuk szerint ennyire komplex mobil utazási szolgáltatás még nem létezik a piacon.
A projekt 2009-ben indult, 2010 második felében a Finext Startup kockázati tőkealappal egy 1,5 millió eurós befektetésről írtak alá megállapodást. Az alkalmazás az iPhone-on és a Nokia okostelefonjain működik, de áprilistól egy harmadik platformon, az Androidos operációs rendszer alatt is használható lesz.
Az iPhone-os alkalmazást eddig több mint 30 ezren töltötték le, megállapodást akarnak kötni mobiltelefon gyártókkal és szolgáltatókkal, hogy minden eladott okostelefonon ott lehessen az alkalmazás. Ezt a programot bárki letöltheti különböző turisztikai, szállodai, légitársasági foglalási oldalakról, ami önmagában is komoly turisztikai promóciót jelent az ebben részvevő városoknak és úti céloknak.
A következő egy évben a Pocket Guide a magyarországi és nemzetközi terjeszkedésre, főleg az európai piac meghódítására koncentrál.