Az Apple előfizetési szolgáltatásának keretén belül az Apple Store oldalon keresztül magazinokra, újságokra fizethetünk elő, vásárolhatunk zenét vagy videókat, ám mindazt, amit ily módon az Apple hoz a kiadóknak, "Apple-adó" terheli, a cég 30 százalékot kér a közvetítésért. Ha az előfizető a kiadót kereste fel előszőr, és onnan lép az Apple Store oldalára, akkor az Apple nem kér részesedést a bevételből, de azt szigorúan ellenőrzi, hogy a kiadó nem terelheti olcsóbb árral erre az útra az olvasókat.
Steve Jobs szerint ez így méltányos, csak abból kérnek, amit ők hoznak, és csak annyi a feltételük, hogy a kiadók alkalmazáson belüli előfizetési ajánlata ne legyen rosszabb a kiadó alkalmazáson kívüli ajánlatainál. A kiadók nem egészen értenek egyet, hisz ha felkerül egy ekőfizetési alkalmazás az AppShop-ba, óhatatlan, hogy mindenki ott keresi azt, s nem a kiadóknál. Nem tarják jogosnak, hogy így a bevétel (még csak nem is a nyereség) 30%-a azé lesz, akinek nincsenek tartalomelőállítási költségei. Annak sem örülnek, hogy ezáltal az Apple hozzáfér az előfizetőik adataihoz. Azonban az Apple legújabb ajánlata azáltal, hogy a máshonnan hozott előfizetők díjából nem kér részesedést, mégiscsak kiadó-barát ajánlatnak tűnik – mondta Chuck McCullagh, a Magazin Kiadók Amerikai Szövetségének volt alelnöke.
A kiadóknak most azzal a feltétellel kell megbarátkozniuk, hogy ugyanazt az ajánlatot kell adják az Apple alkalmazásban, amit azon kívül, ez ugyanis ellentmond az eddigi gyakorlatnak: a kiadók a különböző csatornákon keresztül különböző árakon kínálták a tartalmakat. Általában azért adott a kiadó saját weboldalán kedvezményeket, mert így nem kellett fizetnie a terjesztési csatornáért. Az Apple most ezt a lehetőséget veszi el a kiadóktól, s ezzel szinte biztos, hogy az AppStore válik a legnagyobb előfizetői szolgáltatássá, hisz az olvasót legfeljebb az árkülönbségek bírják rá a válogatásra, ha az nincs, akkor a legkézenfekvőbb csatornát választja, ami ez esetben az AppStore...
Az Apple döntése érinti a magyar alkalmazásokat is, hisz egyre több újságnak készül el az iPadre optimalizált verziója. Az egyik szoftverkészítő elmondta, hogy keresik a megoldást, de félő, hogy az "Apple-adó" elkerülése csak böngészőn keresztüli lapolvasás útján lehetséges, a kényelemesebb alkalmazásba épített lapolvasóról bizonyos újságoknak lhet, hogy le kell mondani.
Az Apple ugyanazt a digitális előfizetési rendszert ajánlja, melyet korábban a News Corp készített a The Daily iPadra készült újságnak. Az Apple felajánlja az előfizetőknek, hogy megoszthatják személyes információikat (nevük, e-mail címük) a kiadóval. Természetesen a kiadók és az Apple Store közötti kapcsolat nem kizárólagos, a kiadók a saját oldalaikon is árulhatják az előfizetést, vagy meglévő előfizetőknek ingyenes iPad elérést biztosíthatnak.