Segélykérő telefonszoftvert fejlesztett a svájci Rega légi mentőszolgálat, amely szerint az új alkalmazással gyorsabban és hatékonyabban kereshetik meg az államszövetség területén bajba jutott hegymászókat, sportolókat.
Az egyelőre még csak az Apple iPhone készülékein elérhető alkalmazással a segélykérést lehet egyszerűsíteni azzal, hogy a telefon a bajba jutott aktív közreműködése nélkül küldi el a mentéshez szükséges alapinformációkat.
A rendszer működéséhez csupán mobilhálózati elérésre, illetve a pontosság növeléséhez GPS-rálátásra van szükség.
A hagyományos segélyhívásoknál a diszpécser elsősorban a hívó pontos tartózkodási helyét szeretné megtudni, és ez az, ami a legnehezebben megy, főleg akkor, ha a segélykérő eltévedt és a tájékozódási pontokat is tévesen írja le.
Az iRega-alkalmazásban a segélyhívás állapotáról a kijelzőn megjelenő üzenet tájékoztatja a hívót, akit pontos instrukciókkal is ellátnak, hogy mit tegyen a mentők érkezéséig.
A telefon automatikusan küldi a segélyhívó pontos koordinátáit, és azt is jelzi a központnak, hogy milyen állapotban van a készülék akkumulátora.
Sascha Hardegger, a Rega sajtófőnöke az MTI kérdésére elmondta, hogy a rendszer sikerén felbuzdulva más operációs rendszerekre is tervezik az alkalmazás kiterjesztését.
A február elején megjelent szoftvert Svájcban eddig több mint 60 ezren töltötték le, és az azóta eltelt időszakban már két esetben mentettek vele életet.