A közösségi média hatalmat adott a fogyasztók kezébe azáltal, hogy mind az információt, mind a véleményüket (egy árucikkről, egy eladóról) sok emberrel megoszthatják. A Global WebIndex 2011-es kutatása, mely a Trendstream és a Lightspeed reserch adatain alapul, azt mutatja, hogy a közösségi oldalakon megosztott információkba vetett bizalom a 2009-es évhez képest 50%-kal emelkedett, miközben a TV-kbe, újságokba és más hírforrásokba vetett hit gyakorlatilag nem változott. Emelkedett a mikroblogokon (pl. Twitter) ajánlott termékek iránti bizalom is, mintegy 20%-kal.
A „bizalom barométer” azt is kimutatta, hogy az emberek egyre kevésbé bíznak a „több embernek tetszik” / „person like me” típusú ajánlatoknak, miközben fontos - talán a legfontosabb - a barátok véleménye, és emelkedik a szakemberek által tett ajánlatokba vetett hit is.