A Cisco bemutatta a Cisco Jabber nevű kliensprogramot, amely egységes platformon kínál jelenlétkövetést (presence), azonnali üzenetküldést (IM), hang- és videoátvitelt, hangpostát, képernyőmegosztást és konferencia-szolgáltatásokat PC és Mac számítógépeken, táblagépeken, illetve okostelefonokon.
A Jabberrel az üzleti felhasználók egyszerűen megtalálhatják az elérni kívánt személyt, ellenőrizhetik, hogy az adott pillanatban elérhető-e, és ha igen, milyen eszközön, majd tetszőleges módon vagy eszközön keresztül léphetnek kapcsolatba vele.
A Mac-felhasználók idén nyártól vásárolhatják meg a Cisco Jabber egységes kliensprogramot, amely a saját vállalati hálózaton és felhőalapú rendszereken is egyaránt telepíthető. Sok esetben igény van arra, hogy a felhasználók egy sima üzenetváltásról áttérjenek hangalapú vagy videokommunikációra, vagy teljes képernyőmegosztásra – a Jabberrel pedig mindez egyszerűen megoldható. Az alkalmazás további előnye, hogy a felhasználók tartózkodási helyüktől teljesen függetlenül, azonnal elérhetik és használhatják ezeket a lehetőségeket.
A Jabber jelenleg is elérhető illetve fejlesztési stádiumban van a Windows, az iPhone, az iPad, a Nokia, az Android és a BlackBerry platformokhoz. A Jabber mindemellett együttműködik olyan videoképes végpontokkal, mint a Cisco Unified IP-telefonok, a Cisco WebEx MeetingCenter és a Cisco TelePresence.
Legfőbb jellemzők - Interoperabilitás
A Cisco Jabber a piacon mára már kvázi szabványnak számító XMPP (Extensible Messaging and Presence Protocol) protokollt használja jelenlétkövetéshez és azonnali üzenetváltáshoz. A Jabber együttműködési funkciói révén különböző vállalatok alkalmazottai is kommunikálhatnak egymással a Google, az IBM, a Microsoft és az AOL alkalmazásain keresztül. A kliens program integrálható a Microsoft Office alkalmazásaival is. A felhasználók láthatják kollégájuk rendelkezésre állási állapotát, így a kommunikáció nagyon gyorsan azonnali üzenetváltássá, telefonhívássá vagy konferenciabeszélgetéssé bővíthető közvetlenül az alkalmazáson belül.
Legfőbb jellemzők - Mobilitási funkciók
A mobilfelhasználók számos kommunikációs lehetőséggel élhetnek, ilyen például a jelenlétkövetés, az azonnali üzenetváltás, a vezeték nélküli hálózaton keresztül bonyolított hangátvitel vagy a videoposta. A Jabber technológiáját használva az üzleti felhasználók egyetlen számon elérhetők vezetékes irodai telefonon, vezeték nélküli eszközökön, illetve asztali számítógépen, illetve a vállalati hívásokat ugyanitt Wi-Fi kapcsolaton keresztül fogadhatják.
Legfőbb jellemzők - Videofunkciók
A szabványos H.264 felbontásnak köszönhetően a felhasználók HD-minőségben kommunikálhatnak a Cisco TelePresence-szel és más videomegoldásokkal. Emellett kihasználhatják a többrésztvevős videokommunikáció előnyeit, ahol minden résztvevő egyszerre látható. Az integrált videofunkciók a tervek szerint 2011 második felében jelennek majd meg.
A Cisco Jabber a Jabber Inc. technológiai alapjaira épül, de immár hang- video- és konferencialehetőségeket is magában foglal. A Cisco 2008-ban vásárolta fel a Jabber Inc. vállalatot. A Cisco Jabber funkciói kompatibilisek a Cisco Unified Communications Manager 6.1.4-es és újabb verzióival.