Az idén másodszor rendezik meg az induló vállalkozások úgynevezett Elevator Pitch Competition (EPC) versenyét, ahol a tét a kockázati tőkebefektetők bizalmának megszerzése. A tavaly első ízben megrendezett EPC rendezvénysorozaton prezentált 25 korai fázisú (startup) vállalkozás közül 5 csapat 1 milliárd forintot meghaladó összegben vont be tőkét. A 2011 évi verseny elődöntőinek idén is a Budapesti Értéktőzsde ad otthont április 14. és május 5. között.
A klasszikus amerikai sikersztorik szerint egy jó ötlet bemutatására sokszor nem adódik több lehetőség, mint amennyit a vállalkozó és a befektető véletlenül együtt tölt a liftben, ha ezzel nem sikerül élni, akkor nem sok esélye van a későbbiekben. Az Elevator Pitch Competition ezt a legendát fejlesztette versennyé: résztvevő projekteknek mindössze 2 perc áll rendelkezésükre, hogy felkeltsék a befektetők figyelmét. A sorozat célja a nagy növekedési képességű (startup) vállalkozások és magánbefektetők kapcsolódásának hatékonyabbá és közvetlenebbé tétele. A működőképes üzleti stratégiával rendelkező projektek számára nincs iparági megkötés, cég megléte nem kötelező. Az egyetlen feltétel, hogy első vagy második tőkebevonásukat tervezzék.
Idén a rendezvény már nem önálló sziget, hanem egy olyan modell része, mely az amerikai Silicon Valley startup-ökoszisztéma mintáit adaptálja hazai viszonyokra.