Egy parányi, csupán húszezer felhasználóból álló "elit" közösség írja a twitteres csevegések csaknem 50 százalékát - derül ki abból a kutatásból, amely 10 hónap több mint 260 millió csiripelését vizsgálta.
A Yahoo! hírportál kutatóinak lesújtó eredményét idézi az MTI, miszerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék viszont a celebek világából kerül ki.
A kutatásból az is látható, hogy a sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik munkatársaikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.
Jó hír viszont, hogy ezek az üzenetek nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.
A legfeljebb 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága, hogy felületére nemcsak az internetkapcsolattal rendelkező számítógépekről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnyének tulajdonítják, hogy olykor még a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.
A Twitter indulása után három év két hónap alatt jutott el az első egymilliárd bejegyzéshez, azóta az oldal látogatói átlagosan nyolc nap alatt írnak, illetve továbbítanak egymilliárd üzenetet.