A közösségi vásárlás és az m-commerce, azaz a mobileszközökön zajló e-kereskedelem lesz a VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia két fő témája, de emellett természetesen szóba kerülnek az e-kereskedelmet meghatározó további trendek is. A SzEK.org rendezvénye évek óta a hazai e-kereskedelmi szakma legnagyobb összejövetele, ahol a piac meghatározó szereplői adnak találkozót egymásnak. Ezúttal május 5-én és 6-án, Gárdonyban a Nautis Vital Hotelben.
Ha valaki egy helyen szeretne találkozni azokkal, akik az e-kereskedelem fejlődési irányait legjobban ismerik vagy meghatározzák, akik már milliárdos üzleteket csináltak ebben az iparágban, vagy akik a legújabb üzleti, technológiai és marketing-megoldásokat kínálják, akkor erre keresve sem találhat jobb helyszínt a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (azaz a SzEK.org) soronkövetkező Elektronikus Kereskedelem Konferenciájánál, amely idén a „Közösködjünk okosan!” alcímet viseli.
A program – szokás szerint – a GKIeNET kutatási jelentésével kezdődik, melyből kiderül, hogyan teljesített ez elektronikus kereskedelem 2010-ben, illetve mi várható 2011-ben. Fontosak az új trendek, de legalább ennyire fontos az ezekkel kapcsolatos „paranoia” is: ezekről beszél dr. Bőgel György bevezető előadásában, akit Kis Ervin Egon követ a közösségi vásárlásra vonatkozó kételyeivel.
A délelőtti program többi része a közösségi vásárlás különböző üzleti modelljeinek bemutatásával, az ezek előtt álló lehetőségek megvitatásával telik. Az előadók között ott lesz a témában nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Shehryar Piracha, a Kupon Világ ügyvezetője, de megtaláljuk többi hazai szereplő vezetőit is. Délután mobil-szekció a SmartMobil konferenciával együttműködésben: itt Dobó Mátyás (Doransky) nyitóelőadása után különböző mobilra fejlesztett üzleti megoldásokról – többek között egy MasterCard-újdonságról – és az ezekkel kapcsolatos tapasztalatokról hallhat a közönség.
A délután második felében szóba kerül minden olyan új e-commerce trend, ami az előzőekből kimaradt: az Olcsóbbat.hu beszámol a saját partnerei körében végzett „mistery shopping” eredményeiről, előadás hangzik el a postai szállításban rejlő lehetőségekről, új online marketing-trendekről, ajánlórendszerekről, webáruház- és Facebook-analitikáról valamint bemutatjuk, hogyan néz ki egy átfogó adatbiztonsági vizsgálat Magyarország vélhetően legnagyobb e-kereskedelmi vállalatánál, a Vaterát és a Tesz-Vesz-t üzemeltető allegroup.hu Kft-nél.
A második nap délelőtt 10 órakor indul egy villásreggelivel. Ennek résztvevői a hazai e-commerce nagyágyúival találkozhatnak: Haraszti Zsolt (Netrisk) , Márffy György (Bookline.hu) , Szőke Márton (IndexTools) , Valner Szabolcs (Vatera)
és Weiler Péter (Habostorta) arról fognak mesélni, hogy jutottak el a cégeladásig, hogy élték meg a sikert és mit csinálnak épp most, vagy mit terveznek a jövőben. Csontos Zoltán a jelenleg talán legizgalmasabb befektetési célpont, a Netpincér.hu egyik tulajdonosaként pedig arról beszél, meddig érdemes srófolni az árat. A villásreggeli házigazdája Nagy Kálmán, a Concorde Vállalati Pénzügyek Kft. ügyvezetője, aki tanácsadóként közvetlen részese volt a Habostorta, a
Vatera és a Netrisk cégeladásának is.
További információk, részletes program