A Xerox háromdimenziós, webes virtuális valóságot teremtő szoftvert fejlesztett, amely révén a vállalat ügyfelei azonnali terméktámogató segítséget kaphatnak nyomtatóikhoz, többfunkciós berendezéseikhez.
A Xerox laboratóriumaiban megszülető innovációk alapvető funkciója, hogy a munkakörnyezetet leegyszerűsítve az ügyfelek több időt és figyelmet szentelhessenek saját vállalkozásukban adódó feladatoknak. Ez a cél hívta életre a most bemutatott ügyfélszolgálati szoftver prototípusát is, amellyel a Xerox azonnali terméktámogató hozzáférést kínál ügyfeleinek a nyomtatóikkal, illetve többfunkciós berendezésükkel kapcsolatban.
A Xerox kutatói szerint a prototípus lerövidíti az ügyfélszolgálati hívásokat és lehetővé teszi, hogy a felhasználó a tényleges üzletmenetre koncentrálhasson. A prototípus kifejlesztése során a Xerox Európai Kutatóközpont kutatói azt tanulmányozták, hogy a különböző ügyfelek hogyan reagálnak a nyomtatókkal kapcsolatos problémákra, és megvizsgálták az ügyfélszolgálatra beérkező hívásokat is.
Hogyan működik a virtuális ügyfélszolgálat?
Elég megnyomni a „Help” gombot egy hálózatba kötött többfunkciós berendezés képernyőjén, és a felhasználók máris vonalban vannak az ügyfélszolgálattal. Amint a műszaki munkatárs fogadja a hívást, a rendszer megmutatja neki a nyomtató 3D modelljét, miközben összegyűjti és kijelzi a berendezés állapotára vonatkozó adatokat. A rendszer ezzel egyidejűleg az ügyfél képernyőjén is megjeleníti ugyanezt a 3D modellt, és így valós idejű multimédiás kapcsolaton keresztül tudja mindkét fél követni a berendezés állapotát.