A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában, februárban közel 15 ezerrel 1,46 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó körülbelül 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) február végén 2,692 millió előfizetést tartottak nyilván.
A második hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 54,1 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül februárban 571 ezerről 577 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 879 ezerről 888 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a januári 21,3 százalékról 21,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése februárban az előző havi 32,8 százalékról 33,0 százalékra emelkedett. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 45,9 százalékos, februárban 45,6 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része február végén 28,9 százalékra, a Magyar Telekomé pedig 24,8 százalékra csökkent. A DIGI piaci része az előző havi 26,1 százalékról 26,6 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,802 millióról közel 1,805 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,231 millióról 1,228 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 577 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a januári 32,4 százalékról 32,2 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 22,8 százalékról 22,6 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,9 százalékról 17,5 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a januári 45,0 százalékról 45,1 százalékra nőtt, a UPC-é 22,1 százalékon, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékon stagnált.