Több mint 24 százalékkal nőttek a jelentős magyarországi érdekeltséggel is rendelkező kínai Huawei Technologies távközlési vállalat értékesítési bevételei 2010-ben - derül ki a cég honlapján közzé tett adatokból.
A Huawei nettó nyeresége tavaly 30 százalékkal bővült, elérte a 23,8 milliárd jüant (3,6 milliárd dollár), ami a forgalom 12,8 százalékának felelt meg.
A bevételek 24,2 százalékos éves növekedéssel a múlt évben 185,2 milliárd jüant (28,4 milliárd dollár) értek el. A vállalat a külföldi eladásai 33,8 százalékkal 120,4 milliárd jüanra ugrottak.
A sencseni (Senzhen) székhelyű távközlési vállalat a világ 140 országában van jelen termékeivel és megoldásaival, de az Egyesült Államokban eddig már három alkalommal - legutóbb idén februárban - hiúsult meg üzleti kezdeményezése piacvédelmi, biztonsági okokból.
A Huawei külföldi eladásai az összes értékesítésnek tavaly mintegy 65 százalékát tették ki, 5 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. A hazai piacon viszonylag szerényebb - 9,7 százalékos - bevétel emelkedést mértek.
A növekedés forrása elsősorban a távközlési hálózatok, berendezések és a globális szolgáltatások területén fokozódó kereslet volt - vélte közzétett értékelésében Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cégalapító elnök.