Az alig egy hónapja elindított NeedCube.hu weboldal - bár egyelőre még próbaüzemben (Beta) fut - tegnap este már a kétszázadik felhasználóját regisztrálta. A NeedCube nem a kínálat, hanem a kereslet oldaláról közelít az e-kereskedelemhez, ide mindenki azt veszi fel, ami épp nincs neki, (de kellene), vagyis a site az igényeket gyűjti egy csokorba, bízva abban, hogy így a kínálat is egyszerűen rátalál majd a potenciális vevőre.
A bízalom persze nem lenne elég, ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon, az eladókat a fejlesztők egy értesítőrendszerrel támogatják. A kereskedők, gyártók, szolgáltatók ezen a weboldalon nem indíthatnak hirdetést, de feliratkozhatnak bizonyos kulcsszavakra, s ha ahhoz a kulcsszóhoz kapcsolódó igény jelenik meg a NeedCube.hu-n, akkor az erre feliratkozott eladó automatikusan értesítést kap, s így nagyobb eséllyel létrejöhet az üzlet.
Az elektonikus áruházak többsége az úgynevett B2C (business to consumer) modellre épül, vagyis a termék és szolgáltatók forgalmazói fordulnak kínálatukkal azok fogyasztóihoz, az eladó keresi a vevőt. A NeedCube sajátos C2B megközelítése, vagyis amikor a fogyasztót tálalja a website az üzleti szféra számára, nem teljesen egyedülálló, de mindenképp újszerű az, hogy itt kategóriáktól mentesen fogalmazhatjuk meg igényeinket, nem vagyunk egy adott kérdőív struktúrájába beszorítva. A felhasználónak kötetlen mondatokkal négy kérdést kell megválaszolnia: "Mire van szükséged?", "Mennyi időn belül?", "Milyen árkategóriában?", "Helyileg hol?", egy ötödik az ugyancsak szabadszavas leírás, a többit a rendszer maga végzi el a kulcsszavak kiválasztásával. Persze ettől még itt is igaz, hogy minél pontosabb az igény megfogalmazása (vagyis a "Mire van szükséged?" kérdésre adott válasz), annál nagyobb az esély, hogy gyorsan rátalál a keresletre a kínálat.