Áprlis 26-án kedden délután jelentős zavarok voltak tapasztalhatók a magyar internet-szolgáltatásban, aminek okait a Magyar Telekom kiemelt ügyfeleinek küldött levelében a terheléselosztó eszköz (load-balancer) sávszélesség-kapacitásának rendkívüli visszaesésével, illetve szoftverhibával magyarázott. A hiba érintett olyan kritikus - szinte minden magyar weboldalt érintő - szolgáltatásokat is, mint a hirdetés-kiszolgálás, aminek a fenti okok miatti időszakos leállása tovább lassította az egyes weboldalak letöltését. Mindez a felhasználók számára az ok és okozat megkülönböztetését is nehezítette, ezt néhány - az adserver-szolgáltatást hibáztató - twitter-bejegyzés is bizonyítja. Az alábbiakban közreadjuk a Magyar Telekomhoz tartozó KFKI Rendszerintegrációs Zrt. levelének azt a részletét, amely - bár a keddi zavaron már nem tud segíteni - talán a zavarosságot el tudja oszlatni.
"A Magyar Telekom Internet kapcsolataiban kieséseket észleltünk 2011.04.26-án 16:30-tól kezdődően. A terhelésmegosztó eszközben előállt nem üzemszerű működés hatására a sávszélesség kapacitás az adott eszközön, az 1/6-ra esett vissza. Szoftverhiba miatt az eszköz nem állt át a redundáns másik hálózati útvonalra. A forgalom akadozások megszüntetése érdekében az eszköz kiiktatásra került és a terhelések átterhelésre kerültek a Failover eszközre. A hiba okainak a feltárását és annak elhárítását megkezdtük, a gyártó bevonásával a nem normál működés okait vizsgáljuk.
Egyes ügyfelek ebből azt tapasztalták, hogy a szerverük nem elérhető, míg másoknál ez a fajta kiesés nem volt kimutatható.
A beavatkozások hatására a jelenséget sikerült ügyféltől függően 16:45 és 21:00-között elhárítani és a normális üzemmenetet biztosítani."