Az okostelefonok térnyerésével nagy mértékben megváltoznak a felhasználói szokások, így például egyre jobban terjed a mobilbankolás vagy a mobilfizetés.
A Világgazdaságnak nyilatkozó Burián-Kozma Gábor, az Accenture banki iparágának igazgatója szerint a szolgáltatóknak érdemes meglovagolni az új modellekben rejlő üzleti lehetőségeket. Magyarországon a fejlettebb országokat is megszégyenítően aktívnak bizonyulnak a felhasználók a mobilfizetések terén, így például mindennapossá vált, hogy mobiltelefonon intézik a parkolást, vagy a mozijegyek vásárlását.
A világhálón gyorsan terjed a bankolás, az aktív netes bankolók aránya az elmúlt öt évben évi 26 százalékkal bővült, közel a kétszeresével annak, ahogy egyébként a magyarországi internetes tábor gyarapszik. A banki szolgáltatásokat rendszeresen a világhálón elérő hazai ügyfelek száma a múlt év végére meghaladta az 1,1 milliót.