Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem

Vértes János Andor, 2011. május 2. 11:14

Mivel a kedd-szerdai Média Hungary és a csütörtök-pénteki elektronikus kereskedelmi konferenciák célközönségének van közös halmaza, akár az is elképzelhető, hogy lesznek, akik szerda délután Siófokról Gárdonyba autóznak, hisz az internetes médiumokban rejlő pénz - amiről sok egyéb mellett az Azúr Hotelben zajló Média Hungary szól, a Vital Hotel Nautisban a SZEK.org konferenciáján folytatódik a közösségi vásárlás gazdag témakörével, vagy akár másnap az internet-milliomosok reggelijével. Mindkét rendezvényre ma még elfogadnak last minute jelentkezést, bár a Média Hungary résztvevői már most megtöltik a környék összes szállodáját, és az Elektronikus Kereskedelem konferencia is közelít a teltházhoz.

 Az immár 15 éve minden évben megrendezett Média Hungary-n idén is  több, mint 1200 online és off-line média-szakember gyűlik össze, hogy a legnagyobb hatású hazai médiaszakmai fórumon meghallgassanak 160 előadót, több tucatnyi szakmai előadást, kerekasztal-beszélgetést, vitafórumot és prezentációt. A lassan felnőttkorba lépő Media Hungary konferencián az évek óta egyre világosabban körvonalazódó médiapiaci átalakulással kapcsolatban az idén a gyakorlati kérdések kerülnek előtérbe: például az, hogy mikor várható a fogyasztók tömeges elvándorlása a perszonalizált, platform- és eszközfüggetlen fogyasztás felé; mely eszközök, alkalmazások és tartalmak lesznek az elvándorlás meghatározó haszonélvezői, és melyek követik a WAP-ot vagy az Edge-et az elsorvadás útján; az igények vagy a marketingesek jelölik-e ki az új fejlesztések, új alkalmazások irányát. A mottó, vagyis a „pénz beszél” mindenkinek mást jelent: a szolgáltatók a profitmaximalizálásra törekednek, a felhasználók a legalacsonyabb fajlagos költséggel elérhető legnagyobb választékra és kényelemre hajtanak, az állam pedig olyan médiarendszert szeretne, amely összességében a legnagyobb gazdasági, versenyképességi és társadalmi hasznot eredményezi. A Média Hungary (sok egyéb mellett) erre a bonyolult egyenletre keresi a megoldóképletet.

 

A SZEK.org Eleketronikus Kereskedelmi konferenciája sem újszülött a rendezvénynaptárban, már nyolcadik alkalommal keresi maga is a megoldóképleteket, a Média Hungary-hez hasonlóan két nap alatt több témát járva körül. A vásárlói közösségek mellett a másik legfontosabb témakör az egyre terjedő mobil-alkalmazások, ma már akár árveréseken licitálhatunk egy vidéki város felé vonatozva, de a kereskedők is ellenőrizhetik készletüket, forgalmukat egy okostelefon segítségével. Egy-egy előadást itt is szentelnek a legfőbb trendeknek, de a konferenciája slágertémája egyértelműen a második napi üzleti reggeli, ahol internetes sikercégek alapítóival lehet beszélgetni arról, hogy nekik hogyan sikerült.

 

Mindkét konferencia első estéje a tartalmas kikapcsolódásé, sok internetes-, média-, marketing- szakember ezt tartja a legfontosabbnak, hisz itt lehet "networkölni", kapcsolatokat építeni, egy füst alatt elintézni néhány olyan megbeszélést, amelyre a későbbi üzleti kooperáció és verseny épülhet.