Szerepjátékkal szerzett gazdasági ismeretek

forrás Prim Online, 2011. május 2. 12:28

Egy képzeletbeli világ, Seholfölde felvirágoztatásán keresztül sajátítottak el gazdasági alapismereteket felső tagozatos diákok arról, hogy például hogyan alakult ki és működik a gazdaság, és mi az egyén szerepe, felelőssége a társadalomban illetve a gazdaságban. Az ELTE Bibó István Szakkollégium állampolgári nevelés programja keretében szervezett szilvásváradi ifjúsági táborban került sor erre a programra. A diákok a gazdasági ismereteket a Családi Kasszasikerek Program által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulták. A résztvevők a négynapos találkozón állampolgári ismereteket kaptak útravalóul, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, és egészségmegőrzési területen.

Az ELTE Bibó István Szakkollégium idén tizenegyedik alkalommal rendezte meg középiskolai diákok számára az Állampolgári Nevelés Tábort 2011. április 27. és május 1. között. A szakkollégium egyetemi hallgató önkéntesei idén Szilvásváradon látták vendégül a Bibó István nevét viselő iskolákból érkezett negyven diákot.
A táborban sport- és szabadidős programok mellett állampolgári ismereteket tanulhattak a résztvevők, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, egészségmegőrzési és családgazdálkodási területen.

A táborban a fiatalok megismerkedtek a Családi Kasszasikerek Pénzügyi Öngondoskodás Programmal (www.csaladikassza.hu), amely magyar családok, háztartások alapvető pénzügyi ismereteit, öngondoskodó képességét bővíti. A diákok a Program szakértői által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulhatták meg, hogy hogyan alakult ki és működik a gazdaság, és mi ebben az egyén szerepe. A játékosok a szerepjáték szereplőivel azonosulva birtokba vettek, és fejlesztetek egy frissen alapított kolóniát, a megadott információk alapján életszerű gazdasági döntéseket hoztak, így Seholfölde felvirágoztatásán keresztül játék közben tanultak gazdasági alapismereteket – mondta el Hajna Csongor, a Családi Kasszasikerek Program vezetője. – „Jó volt látni, ahogy a diákok a játékban elmélyülve azonosultak a szereplőkkel, élethelyzetekkel, és közben szinte észrevétlenül egy hagyományos tanóra intenzitásának sokszorosával bővítették ismereteiket. A feladatok megoldása során előadtak egymásnak, érveltek, alkukat kötöttek, megvédték álláspontjaikat, azaz számos olyan készséget fejlesztettek, amelyeknek hasznát veszik későbbi szakmai pályafutásuk során is.”