Az Oklahoma állambeli Állami Egyetemen készített tanulmány szerint az iPad használata mind a diákok, mind a tanárok számára megkönnyíti a munkát, és csökkenti a kiadásokat. A 2010-es év őszi szemesztere alatt két szak 5 kurzusán használták az iPad-et, az egyetemi iPad Pilot Program keretében. A diákok költségei jelentősen csökkentek, másolatoknbhelyett olcsóbb digitális jegyzeteket használtak. Pusztán a jegyzetek elektronikus úton történő elérésével két szemeszter alatt megspórolnak annyi pénzt, amennyi egy iPad megvásárlására elegendő.
A hallgatók ezen kívül rengeteg oktató szoftvert találtak az Apple alkalmazások között, kiegészítve az interneten talált lehetőségeket. A tabletet természetesen hagyományos jegyzetelésre is tudták használni.
A tabletek használatát más iskolákban is bevezették. A pennsylvaniai Seton Hill Egyetem minden nappali tagozatos hallgatója tabletet kapott, éppúgy, mint egy Maine állambeli iskola tanulói.
A felmérésből kiderült, hogy a tanulók 75%-a szerint az iPad használata fokozza a tanulás örömét. Mindössze 3%-a a hallgatóknak mondta azt, hogy kiiratkozna arról a kurzusról, amelyik előírná az iPad használatát.
Az iPad használata csökkenti mind a fakultás, mind a diákok költségeit, és növeli a teljesítményt. Azok a tanárok, akik kurzusaikon használták, támogatják az iPad általános bevezetését az egyetemeken.