Az éles szeműek - főleg az angol nyelvű keresőben - már észre vehették, hogy a Google találati oldal eltér attól, amit megszoktunk, és szinte magától értetődőnek tartunk. Az oldalak mintha áttekinthetőbbek lennének, van rajtuk üres hely, s talán ebben szerepet játszik az is, hogy nincsenek felesleges (felületet foglaló) aláhúzások, és megjelent a jó hangulatot fokozó zöld szín.
Persze a megszokás nagy úr, a twitteren elég keményen fejezik ki ellenérzésüket a konzervatívok. "Mi a fene bajuk volt a régi design-nal" - fakad ki egy twitt. Mások az új design-t egyszerűen randának nevezik.
Ismerjük a régi igazságot az izlésekről és pofonokról, úgyhogy a szépséget vagy csúnyaságot nem értékelnénk, ha már találgatunk, akkor megkockáztatjuk, hogy az új designnal a Google-nek marketing-megfontolásai voltak: a szolid, egyszerűség, a tiszatáság óhatatlanul tartalmi asszociációkat is kelt, ugyanazokról a találatokról úgy gondoljuk, hogy pontosabbak, relevánsabbak.
Az sem kizárt, hogy a kísérletekkel a Google egyfajta hangsúlyosabb, erőteljesebb hirdetési politikát készít elő, és nagyobb kontasztot kíván teremteni az organikus keresési találatok és a reklámok között.
Hozzátartozik mindehhez, hogy tesztről van szó, a Google többféle designt is kipróbál, mielőtt valamelyiket véglegesíteni. A magyar találatoknál például zöld szín már van, de a címek aláhúzása is még megmaradt, és a felület sem annyira levegős.