Öt iskolában valósítottak meg informatikai fejlesztést abból a mintegy 140 millió forintos támogatásból, amelyet a fenntartó Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat nyert el pályázaton európai uniós és magyar állami forrásból.
A projekt pénteki záróeseményén, a csornai Arany János iskolában Kóczán Zoltán, a megyei közgyűlés alelnöke kiemelte: az intézmények informatikai hátterének korszerűsítése mellett kiemelt cél volt a sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztését szolgáló eszközök beszerzése. A beruházás által érintett iskolák közül ugyanis több, így a csornai intézmény is sajátos nevelési igényű gyermekekkel foglalkozik.
Lechner Aranka, az Arany iskola igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a beszédfogyatékossággal élő, a hallás- és mozgássérült, vagy az autista gyermekek számára specifikus tanulásfejlesztő programok állnak a pedagógusok rendelkezésére.
A szakember kifejtette: a digitális technika segítséget nyújt ahhoz, hogy fenn lehessen tartani a gyógypedagógiai oktatásban, nevelésben részt vevő diákok figyelmét. Példaként említette a digitális táblát, amely - mint fogalmazott - interaktívvá, szórakoztatóbbá teszi az ismeretszerzést, motivál, és épp az élményszerű volta révén szerepe van abban is, hogy az órán tanultak ne merüljenek feledésbe.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében elnyert összeghez önrésszel nem kellett hozzájárulnia Győr megyének. A támogatási forrásból összesen hetvenhárom számítógépet és monitort, több mint félszáz tantermi csomagot, hét WIFI-csomagot, továbbá egy szervert szereztek be. Ezen túl 164 olyan csomaggal is gyarapodott az intézmények informatikai háttere, amely a sajátos nevelési igényű diákokat segíti.
MTI