Az Erste Bank egy általános portlet alapú egységes felhasználói keretrendszer kialakítása mellett döntött, amelyben a Call Centerben és a fiókhálózatban használt alkalmazások is helyet kapnak – nyilatkozta az Alerant Informatikai Zrt. szakértője, Ertner Iván Péter. A portletek közötti kommunikáció az Oracle Coherence keretrendszerével oldották meg.
A szakember a rendszer működéséről elmondta, hogy például a Call Centerben elvárás az, hogy a beérkező hívások hatására, a hívásokra váró ügyintézők böngészőjében automatikusan jelenjenek meg a hívott ügyfél adatai és általában a hívással kapcsolatos információk. A telefonos infrastruktúra egy WebService híváson keresztül helyezi el a beérkező hívás adatait tartalmazó üzenetet az üzenetbuszon, ahonnan először egy üzenetelosztó komponens segítségével kerül a felhasználói munkamenethez, majd az ICEfaces Ajax Push technológiájának felhasználásával a felhasználói felületre. A bejövő hívások fogadása mellett az egy híváson belüli állapotváltások kezelésében is kulcs szerephez jutott az üzenetbusz. Azok az események például, amikor az ügyintéző tartásba helyez egy hívást, vagy átkapcsolja az ügyfelet egy másik ügyintézőhöz, mind az Oracle Coherence infrastruktúrája segítségével jutnak el a telefonos rendszertől az operátori felületig.
A fejlesztés érdekessége, hogy az Oracle Coherence megoldást eredetileg nem arra a célra fejlesztették ki, mint amire a bejelentett alkalmazásban használják. A Coherence-nek megvan az evidens felhasználási területe, ami egy korlátlan kapacitású, elosztott Java objektum cache – jelentette ki Nagy Péter, az Oracle Hungary szakértője. Mint elmondta, a korábbi felhasználásokat tekintve is jellemzőbb az Oracle Coherence utólagos felhasználása egy projektben, ahol tipikusan teljesítmény és/vagy kapacitás problémára keresnek hatékony megoldást, gyors bevezetéssel. Nagy Péter szerint az Alerant az eddigi gyakorlattól eltérően, egy innovatív cég módjára, az informatikában új trendnek számító megoldást alkalmaz ebben az üzletileg kritikus környezetben.
Minden olyan vállalatnál, ahol több felhasználói interfész alkalmazást üzemeltetnek, felmerül a gondolat előbb-utóbb, hogy az alkalmazásokat integrálják, azaz az egyikben megkeresett-kezelt objektum adatai (pl. ügyfél) legyenek elérhetőek - átkattintás után - a másik alkalmazásban – magyarázta a technológiai megoldás működését az Alerant Informatikai Zrt. szakértője. A probléma legegyszerűbb megoldásának az mutatkozott, hogy valamennyi alkalmazás egy elosztott cache-ben publikálja a kezelt objektum adatait, más alkalmazásba átlépve pedig erről a cache-ről lehet megszerezni az aktuális adatokat. Az adatbusz használatához egyszerűen használható keretrendszert készítettünk. A megoldás az egységes vállalati domain modell kialakulásának első lépése is, hiszen a publikált adatok köre minden alkalmazásra nézve azonos. Fontos az is, hogy az alkalmazott eszköz, az Oracle Coherence platformfüggetlen, tehát akár különböző technológiai alapokon nyugvó alkalmazások is integrálhatóak (pl. .Net és Java).
„Az üzenetbusz koncepció megvalósításához a cache technológiát az AJAX push technológiával egészítettük ki. Ez lehetővé teszi, hogy a böngészőben működő alkalmazás értesítést kapjon a szerverről, az ott történő eseményekről. A megvalósítás azon alapul, hogy a cache-be kerülő objektumokról értesítés érkezik az alkalmazásszerver oldalára, amely AJAX push-on keresztül kiváltja a böngészőben található oldal frissítését. Ennek segítségével olyan alkalmazásokat készíthetünk, amelyek külső alkalmazásból érkező esemény hatására felugró ablakkal, a teljes oldal vagy annak egy részének frissítésével reagálnak” – magyarázta Ertner Iván Péter.